IFK Göteborgs sportchef Mats Gren om transferfönstrets sista timmar…   Leave a comment

IFK Kalmar 2014-39

Då Supporterklubben Änglarnas stora intervju med IFK Göteborgs sportchef Mats Gren tar vid bara några timmar efter stängningen av sommarens transfer-fönster, inleds tillfället med en snabb check om läge, stämning och sist men inte minst – May Mahlangu och hans mystiske agent.

Det är ju faktiskt bara några timmar sen transfer-fönstret stängde. Hur är läget?

– Det är bra. Nu har det ju inte varit lika stressigt för mig, som då transfer-fönstret ”in” stängde 11 augusti. Nu var det fönstret ”ut”, som mest var det nervöst bara. Att sitta och vänta på om någonting skulle dyka upp, som vi skulle behöva ta ställning till. Men det gjorde det inte nu. Så det var ganska skönt faktiskt.

Det är skönt med en stängning av fönstret alltså?

– Jo, det är faktiskt ganska skönt. Det blir mer lugn och ro. Det blir inte så mycket spekulationer överallt. Jag känner att spelarna också kommer att ha fullt fokus här. Även för mig, då jag vet att det inte kommer att hända något mer.

May Mahlanghus agent. Finns han, eller är det en ”osynlig man”?

– Haha. Jag har faktiskt haft lite extra kontakt med honom den här veckan.

Så du har pratat med honom. Då finns han alltså. Ok.

– Ja, jag har pratat med honom. Jag har bett honom att han måste komma upp, så att vi kan sätta oss inom det närmaste och titta på allting. För att se hur saker ser ut, liksom vad de har för tankar och funderingar.

För nu blev det ingenting den här gången, så nu är han med oss, inte sant?

– Ja. Nu är han med oss hela året ut.

Det känns bra.

– Absolut.

 

Intervjun i sin helhet kommer att publiceras i kommande nummer av Änglarnas medlemstidning Blått o Vitt. Är du ännu inte medlem. Teckna medlemskap idag! http.//www.anglarna.se 

 

 

Kommentera

