Intervju med Blåvitts Ludwig Augustinsson om kvällens match   Leave a comment

Ludde IFK-GIF 140315

Match i allsvenskans sjätte omgång sker i kväll mot nykomlingen Falkenbergs FF. Spelplats är Gamla Ullevi. Matchstart är 19.00. En som är med i kväll är Blåvitts vänsterback Ludwig Augustinsson. Jag passade på att ta mig ett snack med Ludde inför kvällens match. Här är resultatet.

 

Såg truppen till matchen mot Falkenberg, vet att du fortsatt haft vänsterbacken på träningarna i veckan… är du redo för match?

– Yes, jag är redo och jag liksom hela laget är väldigt taggade för fredagens match.

Jag har precis postat ett inför-inlägg på bloggen om fredagens match. Jag väljer att lyfta fram försvarsinsatsen senast mot KFF. Stabil, säger jag. Vad säger du?

– Jag håller helt med. Den var väldigt stabil och vi släppte knappt till någonting, men borde skapat ännu mer offensivt. Så med ännu bättre skärpa och kvalitet mot Falkenberg så kommer det att gå bra.

Ni möter den här gången ett lag som liksom Blåvitt är piskade att ta tre poäng. Försvarsfokus och kontringsförsök lär vänta er. Hur möter ni den här typen av lag bäst?

– Jag tror att vi gör det bäst när vi är aggressiva och vinner mycket boll och bara kör på och anfaller hela tiden, och med hjälp av publiken skapar ett väldigt tryck på dem.

Vi är på plats för att göra vårt i morgon, lita på det.

– Bra!

Viktigt i morgon, om det ska bli tre poäng till Blåvitt, är att det görs mål! Vad krävs för att bryta mönster när Lasse Vibe nu saknas?

– Att vi har bra rörelse i anfallspelet och mycket löpningar, så att vi kan få många kombinationer och på så sätt skapa många chanser. Vi behöver se till att vara fokuserade när väl chansen dyker upp.

I Vibes frånvaro kliver åter Gustav Engvall in i truppen. Vibes och Engvalls stil är inte helt olika. Vad tror du, får vi se Engvall kliva in i morgon?

– Alla som är med i matchtruppen har chansen till speltid och Gustav är en bra spelare. Som vanligt är det upp till tränarna att bestämma.

Sen ser Marcus Sandberg ut att få förtroendet i John Alvbåges frånvaro. Hur ser du på Mackans intåg i laget?

– Mackan är en bra målvakt med väldigt bra inställning. Jag tror att han kommer att komma in och göra det riktigt bra.

Du känner dig trygg med Mackan vid din sida alltså?

– Yes, det gör jag. Han är väldigt säker.

Gott att höra Ludde. Kör hårt i morgon och väl mött på GU!

– Vi hörs!

Kommentera

