Nytt gästinlägg: Inför IFK Göteborgs hemmapremiär signerat Johan Norman   Leave a comment

DSC_1211

Då det vankas hemmapremiär på Gamla Ullevi och stormatch mot regerande mästarna Malmö FF är det av yttersta vikt att inramningen på läktarna blir total. Färskt i bakhuvudet finns allt kring omgång 1 av årets Allsvenska. En som tänkt till och nu bestämt sig för att blicka framåt är dagens gästskribent Johan Norman. Take it away Johan!

”Mycket har sagts, mycket har skrivits, även i mitt flöde på Facebook, om det tragiska som hände i söndags i Helsingborg. Många har blivit ”fotbollsförståsigpåare”, ”huliganexperter” och en del har bara reagerat helt medmänskligt normalt och velat skriva av sig. I det sistnämnda sammanhanget har jag full förståelse, i de två tidigare så kanske en del skulle sansat sig lite, tänkt igenom vad de skriver och i vissa fall kanske till och med strunta i att publicera. Då menar jag inte alls bara folk på ”fejjan” utan även journalister, experter, politiker och andra med både ordet, pennan som maktmedel.

På måndag spelar IFK Göteborg mot Malmö FF, de två stora lagen inom svensk fotboll. De enda två som med rätta kan kalla sig storlag i Sverige. Jag kommer vara där. Jag kommer ha fjärilar i magen hela dagen. Jag kommer säkert ta en öl innan matchen, i terapeutiskt syfte, så klart. När väl matchen kommer igång, så kommer jag älska det, hata det, jubla, busvissla och kanske även skrika något mindre väl valt ord. Det tror jag!

Trots det tragiska som hände i Helsingborg, och det får inte falla i glömska (Vila i frid, Stefan), så kommer jag inte sluta ha fotboll som passion och IFK Göteborg som laget i mitt hjärta.

Vi ses på Gamla Ullevi! Framåt Blåvitt – Gör ett mål!”

/Johan Norman, blåvit supporter.

 

 

 

Kommentera

