Inför IFK Göteborg – Ålborg: Intervju med Blåvitts Darijan Bojanic   Leave a comment

wpid-IMAG4183.jpg

En spelare som vanan trogen levererar på träning – är förra årets nyförvärv Darijan Bojanic. Sist av plan (som vanligt) och redo för årets hemmadebut på Valhalla. En riktig rökare placerad i höger kryss hamnar precis på målkontot. Inte konstigt att flest antal läsarröster landar just här. Bojanic intervjuas här på allmän begäran – direkt efter avslutat träningspass. Fokus ligger naturligtvis på morgondagens match mot danska ligatvåan Ålborg.

Dagen innan match mot danska Ålborg. Hur är kropp, stämning i laget och så vidare?

– Det känns bra faktiskt. Det har sett piggt ut på träningen. Alla verkar vara taggade och sugna på att spela i morgon. Det är en positiv känsla, tycker jag.

Din egen känsla och form inför i morgon?

– Jag känner mig bra. Kanske att knäna känns lite sega. De kan vara lite överbelastade. Jag har kört lite rehab och så, men det känns bra. Så länge jag kan spela så…

Din prestation åter. Bollen gick rakt upp i klykan igen, då de andra stod och pratade skit. Ännu en med högern som smet in… Är det här en fin vana, eller ska vi vara rädda för att den försvinner när det väl börjar bli allvar?

– Ahh, det vet i fan. De brukar väl sitta oftast. Mackan (Marcus Sandberg) har problem med skotten i alla fall, det är det viktigaste. Trevliga mål på honom är det. 

Vad kommer det här ifrån? Att sätta den i krysset, gång efter annan. Med högern och så den där lilla knycken på slutet, något vi aldrig sett tidigare…

– Jag har faktiskt ingen aning. Jag har alltid haft ganska bra tryck i skottet. Nu har jag fått lite knorr på det också. Nej, jag vet inte. Jag har inget bra svar att ge där. Jag har det bara.

Och nu har vi det. Om du nu spelar i morgon, var finns du någonstans på plan och vad blir din uppgift?

– Det vet jag inte. Jag hoppas bara att jag får spela, sen vilken position det blir… det tänker jag inte så mycket på. Det är bara ut och köra. Göra det jag är bra på.

Lasse Vibe har varit magsjuk, tillbaka idag, men det kanske öppnar upp för en vänsterplats. Kan det vara där vi får se dig i morgon?

– Vi får se. Jag hoppas det. Han är på gång nu, med idag… men vi får se i morgon. 

Många undrar vad dina mål och förväntningar är för i år, nu när du faktiskt är med IFK Göteborg helt från början?

– Jag hoppas bara att jag får spela så mycket som möjligt. Jag hoppas det kommer att gå bra för laget och att vi uppnår våra mål. Att jag kan bidra så mycket som möjligt, helt enkelt. Hjälpa till att göra poäng och vinna matcher. Allting. 

Många är vi som sett era matcher i Spanien… hur tycker du att året har börjat?

– Det har känts bra faktiskt. Det var väl i sista matchen som vi hade ganska mycket problem. Vi blev ganska utspelade. De rullade ut oss… annars tycker jag att det kändes bra i Spanien. De två första matcherna så följde vi våran ”game-plan” och skötte det riktigt bra, tycker jag. Det var bara sista matchen som var lite konstig. Där fungerade inte vårt spel riktigt. Annars bra.

Har du hört om hur det brukar vara vid hemmapremiär på Valhalla, när Änglar sluter upp i tusental runt planen?

– Nej, jag har faktiskt inte gjort det. Jag ser fram emot det här, det gör jag. 

Har du något slutresultat att bjuda på?

– Nej, jag hoppas bara att vi vinner matchen. 

Gott Darijan. Vi stannar där. Kör hårt nu och vinn i morgon!

– Yes, vi kör på för fullt. Absolut.

 

 

Kommentera

