IFK Göteborgs Robin Söder om transferrykten och allsvensk guldstrid   Leave a comment

IFK -  Kalmar FF, maj 2012. En allt annat än nöjd Robin Söder

Måndagen blev lite oväntat till en dag full av blåvita surriga rykten. Nästan lite Silly-seasonkänsla över det hela. Först ryktet om att IFK Göteborgs Gustav Svensson  ska vara på väg hem till Blåvitt inför nästa säsong,. Endast några timmar senare presenteras uppgifter från tysk media att – Blåvitts Robin Söder kan bli aktuell för Bundesliga-klubben VfB Stuttgart http://4-4-2.com/HomePage/TopMenu/Bundesliga.aspx?shownews=3671 

Under måndag eftermiddag kommenterar Robin Söder själv uppgifterna i GP. Fåordigt men sakligt. Även IFK Göteborgs sportchef Håkan Mild svarar under dagen på frågor om transferryktet. Ingen verkar veta något närmre om pågående media-rapportering. Sen vad som stämmer- och inte stämmer i allt det här, vem vet?

Att diskutera transferrykten som berör perioden efter allsvensk säsong, är sällan något som låter sig göras när det närmar sig slutet av en guldstrid. Nu med endast tre matcher kvar innan guldet ska delas ut. IFK Göteborg är minst sagt delaktig i den pågående guldstrid som avses.

Därför är det helt naturligt att fokus på Guldstriden stjäl tidsutrymmet, då Robin Söder under måndagskvällen kontaktas.

Men först ut… en ”check” om dagens publicerade uppgifter/rykten.

Alltså, dagens uppgifter om att du skulle kunna bli aktuell för tyska storklubben VfB Stuttgart. Vad säger du om saken, finns det någon substans i det här?

– Nej, jag har inte pratat med min agent på ett par veckor, så det finns inget intresse vad jag vet i alla fall.

Klubben ifråga som rustar inför vinterfönstret, eller vad tror du själv?

Ja, vem vet.

Oavsett orsak, ett riktigt gott betyg, inte sant? Jag menar Stuttgart är ingen skitklubb precis.

Nej, så är det. Jag tar det bara som ett gott tecken.

När vi ändå är igång och snackar Robin. Tre matcher kvar, sen är ligaår 2013 i hamn. Hur ser du på avslutningen för IFK Göteborg?

Nej, men vi har verkligen inte gett upp. BP blir en tuff match för Malmö och vinner vi våra avslutande tre matcher, då har vi en stor chans att vinna. Avslutningen känns väldigt rolig och inspirerande.

För egen del. Hur ser du på avslutet av säsongen?

Jag hoppas kunna bidra med några fler poäng. Det har ju varit lite skralt nu det sista, men kroppen känns bra och jag känner mig pigg.

Hur slutar det nu då?

Jag tror att vi är tillräckligt stabila för att vinna våra tre matcher som är kvar. Det kommer att sätta press på Malmö.

Himla taktiskt svar där du.

Ja, det var det va, ha ha.

Jag litar på dig vetu. Vi ses när det börjar dra ihop sig på allvar. Ha det gott tills dess!

Detsamma. Ha det bra.

 

 

Kommentera

