Träning på KG: Dyrestam – Man vill ju spela i de stora matcherna   Leave a comment

För dagen med på plan - Mikael Dyrestam

Efter IFK Göteborgs träning på KG väntar en obligatorisk sväng förbi morgondagens medelpunkt – Gamla Ullevi. Lugn råder fortfarande, planvärmen är på, men inom kort ska stället fyllas av spelare och publik. En stor förväntan ligger i luften, som alltid inför en match mot ärkerivalen AIK. Inte minst i år.

Guldstrid, revansch-läge och ”spökdödardag” – Gnaget hemma, ett alltid lika laddat uppdrag. Alla vill vara med. För de som köpt biljett blir det också så, men för de som är med i dagens blåvita match-trupp är inte allt lika svart och vitt. En som vet allt om det är Mikael Dyrestam – Med fast ändå inte. Ett moment 22 för vissa. En öppen kärleksförklaring för andra.

– Man vill ju spela de här matcherna. Det är därför man håller på som fotbollspelare. Just de här matcherna, de stora, som i morgon… jag vill ju bara spela.

Hur känns benet annars, tycker du?

Det känns bra. Det fungerar bra under träningen, så jag är redo.

Men är det rimligt att du får spela redan i morgon, är inte det i tidigaste laget?

Tidigt och tidigt. Jag vill ju spela och får jag chansen så tar jag den, så är det bara. Vi får se vad som händer i morgon.

Nu kliver IFK Göteborg in i en tajt vecka, fylld av matcher. Om inte i morgon… det kommer fler chanser, inte sant?

Det gör det. Att jag snart är i spel igen, så kommer det att bli. Frågan är enbart när.

Du har dragits med småskador och skit sen sommaren. Hur less är du?

Det såg ju riktigt bra ut ett tag och jag var verkligen på väg tillbaka, så kom det ändå ett bakslag. Då blir man lite trött, framför allt när det kommer matcher som den mot AIK och som den senast mot Malmö. Det är just det. Jag vill spela, det är vad som är viktigast för mig. Det är därför jag håller på.

Vi hoppas naturligtvis att du är tillbaka och det riktigt snart – i morgon eller kanske redan på torsdag mot Gefle.

Samma här. Jag är så redo jag kan bli nu. Så fort jag får klartecken så kör jag.

 

Kommentera

