Inför IFK-AIK: Philip Haglund i ”Fem frågor”   2 comments

PH o JJ utövar brottarfotboll

Bland de sista av plan efter dagens slutträning på Kamratgården. Med skorna i högernäven och ansiktet nedprickat av gräs! IFK Göteborgs Philip Haglund är redo för spel och match mot Gnaget. Här en dragning av klassiska ”fem frågor”, allt i bästa Alltid Blåvitt-style. Take it away Haglund!

1. Hur kändes det därute idag?

– Det kändes bra. Väldigt bra tvåmåls-spel, måste jag säga. Vi känns pigga, mycket avslut och bra skott. Vi gör mycket mål. Känns piggt, tycker jag.

2. Om jag säger att det känns mer som en vardags-träning, än publik-frieri inför ”stormatch”, vad säger du då?

– Absolut. Men det ska man ha inför en match som i morgon. All den träning vi gör nu är bra och hellre det än publik-frieri. En riktigt tuff match väntar oss i morgon.

3. I eftermiddag gick det ut information om att AIKs Martin Mutumba har skadat sig på träning. När du hör sånt inför en så här viktig match, vad säger du då?

– Att det inte påverkar vår laddning överhuvudtaget. Oavsett vilket lag vi ställs emot kommer vi väl förberedda. Vi vet att de har bra spelare på bänken också, så jag vet inte om det gör så stor skillnad faktiskt.

4. Efter gårdagens träning fick jag se ett foto taget av Fredrik Aremyr (se ovan), där du och Jakob Johansson går ihop. Ni brottas i luften och det ser nästan ut som att ni ska fastna i varandra. Hur tajt samkörda är ni inför matchen i morgon?

– Vi är tajt samkörda och gör det mesta ihop. Det känns bra att vi går på som vi gör, sen är det väl bra om vi inte kör hundra på träning. Då hade vi kanske skadat varandra. Nej, det känns hur bra som helst, tycker jag.

Femte och sista. För att få tre poäng med er i morgon, vad är det ni måste göra som inte AIK får göra?

– (Paus). Vi måste göra mål. Nej, men jag tror att… Det känns som att det är mycket som står på sin spets. Nu gäller det att få ut allt det man tränat på. Att få ut all energi och inte fastna i startgroparna, utan verkligen låta det flöda. Jag kan tänka mig att det lag som är piggt och ändå släpper på hämningarna – det laget tror jag kommer att göra bättre ifrån sig, än det lag som knyter ihop och inte vågar leva ut. Vi ska gå ut i morgon och ge precis allt som vi har. Oavsett hur det slutar vill man gå därifrån stolt. Förhoppnings gör man det med tre poäng, men man vill ändå känna att man gav allt.

 

 

2 svar till “Inför IFK-AIK: Philip Haglund i ”Fem frågor”

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Tack! Detta uppskattas!🙂

Kommentera

