Philip Haglund inför match – Jag är alltid redo!   Leave a comment

image

Nu ska i och för sig citatet i rubriken ovan ses i sitt rätta sammanhang. Det blir så lätt fel annars… och fel är inget vi vill veta av idag. Matchdag hemma mot Djurgården.

Philip Haglund intervjuas på Kamratgården, efter lördagens förmiddagsträning. Det är två dagar till match mot Djurgården. Haglund vet vilken dignitet matcher äger – både rent sportsligt och poängmässigt, men också som det laddade symbolmöte matchen är, efter cupvinsten, för bara tre veckor sen. Cupvinsten mot just Djurgården.

– Vi är laddade för match. Vi vet att det kommer att bli tufft, men samtidigt… de här två veckorna av ledighet har varit riktigt bra. Både för mig själv och laget. Vi behövde verkligen ett tomrum, efter cupvinsten och allt. Nej, det känns riktigt bra inför matchen mot Djurgården.

Sen återigen det här med att vara redo… Haglund är väl medveten om den tuffa konkurrens-situation som han befinner sig i. Det är för Haglund ett vardagligt tillstånd att befinna sig i – att ständigt veta att någon annan spelare kan få chansen före en själv. Att när som helst hamna på bänken. Pontus Farneruds succesiva infasning i laget säger Haglund därför så här om.

-Alltså, skulle jag bli petad framöver, då kommer jag att göra allt jag kan för att ta mig tillbaka in i startelvan igen, så är det bara. Samtidigt kommer jag att känna att jag har gjort allt vad jag har kunnat. Det känns ändå skönt att veta det.

Och så… citatet i rubriken folks. Ett svar som klingar extra gott, så här tätt inpå matchstart.

Så Philip oavsett vad som händer framöver är du redo, eller?

– Jag är alltid redo.

Kommentera

