Barcelona 2013: Blåvitts Gustav Engvall om sitt första A-lagsläger   Leave a comment

IFK Göteborgs U-lagsspelare Gustav Engvall  är klar med sitt första utlands-läger med A-laget. Måndag eftermiddag landar hela laget på Landvetter efter en dryg vecka på spansk mark. Då en intervju inledde lägervistelsen, får också en intervju på motsvarande sätt (om än i ett mindre format) konsekvent avsluta det hela.

Inför söndagens och lägrets sista träningspass spenderas en kort stund för avstämning, omkring ett läger som säkert kommer att följa med många spelare en bra bit in i årets försäsong. Inte minst gäller det Blåvitts forward Gustav Engvall.

 

Hur går det med allt? Du lever väl fortfarande?

Jag känner verkligen att jag lever, hehe.

Hur har du och laget utvecklat er och kört er samman under lägret, tycker du?

Det är alltid grymt bra fart på träningarna. Den här veckan har gett otroligt mycket för mig och jag tror att hela laget tycker det varit en bra vecka inför kommande säsong.

Trevligt att höra Gustav.

Det förstår jag.

Måste passa på att fråga om lagets nya vänsterback ”Ludde”. Hur går det, kommer han in i laget, tycker du?

Idag kände han av halsen och medverkade alltså inte på träningen. Men det jag har sett av honom är väldigt bra. Det tror jag vi alla är överens om. Han är liksom endast 18 bast!

Blir grymt spännande att följa honom under försäsongen, den saken är klar. Liksom dig och resten av U-lagsspelarna som får kliva in i A-laget. Länge sen så många fick chansen, det ska sägas.

Ja. Jag ser fram emot kommande säsong! Ska bli ett riktigt kul år! Det är jättekul att många får chansen.

Allt ligger ännu framför oss…

Sant så sant.

Avslutningsvis… Hur upplever du din vecka tillsammans med A-laget?

Det är skit kul. Goa grabbar också. Jag trivs med andra ord:)

Bara att åka hem då Gustav. Ha en bra resa. Vi hörs!

Tack för det. Vi hörs absolut!

 

Kommentera

