Intervju med Blåvitts nyaste A-lagsspelare Sebastian Ohlsson   1 comment

image
Sebastian Ohlsson när han trivs som allra bäst. Här i en U-21 match mot Häcken 2012. Foto: Olof Björkman/Fotbollsfoto.com

Nu är det klart. Blåvitts U-lagsspelare Sebastian Ohlsson tar klivet upp till A-laget. Efter ett antal samtal med IFK Göteborgs sportchef Håkan Mild har nu ett kontrakt skrivits. Därtill följer även ett årslångt utlån till Superetta-klubben ÖIS.

Det är på sin plats med en första ordentlig avstämning. Följande nygjorda intervju med Sebastian Ohlsson, bjuder på en minst sagt nöjd blåvit seniorspelare.

Många är de som vill gratulera dig till A-lagskontraktet med IFK Göteborg. Bara att ta plats i kön och utbringa ett stort grattis!
Tack så mycket. Det känns fantastiskt kul. Det här är något jag drömt om sen barnsben.
När jag en bit in i december frågade Håkan Mild om dig, gjorde han klart att det fördes diskussioner med dig. Hur gick samtalen mellan er?
Det var väl egentligen aldrig något snack. Jag ville verkligen skriva på för Blåvitt. Samtidigt visade ÖIS intresse och då kändes det som den perfekta lösningen, att skriva på för Blåvitt, samtidigt som jag skulle lånas ut till ÖIS.
Vad fällde, enligt dig, det slutgiltiga avgörandet för ett kontrakt?
Jag tror Blåvitt har sett att jag utvecklats mycket, framför allt under 2012 och att jag har potential att utvecklas ännu mer i år.
Utlånad till ÖIS under 2013. Vad tycker du själv om den lösningen?
Jag tycker det känns som en perfekt lösning. Jag får chansen att utvecklas i Superettan, samtidigt som jag tillhör Blåvitt.
Sen finns det en ”öppning” i utlåningskontraktet, om nu IFK vill kalla tillbaka dig, antingen innan april eller innan sommaren. Så om du under din första tid i ÖIS krossar allt i din väg, då är du vår direkt. Pang!
Precis, haha.
Sebastian Ohlsson. Alla känner inte till dig, men många är de som vill veta mer om vem du är. Berätta gärna, tack.
Jag är en pöjk på 19 år som spelat i Blåvitt sen sjumanna-tiden. En snäll och ödmjuk kille som lever för att sparka boll. På fritiden blir det mycket FIFA med kompisar och umgänge med familjen. Jag har tre bröder 7, 11 och 17 år, som också spelar fotboll. Innan spelade alla tre också för Blåvitt, men nu har den äldste gått till Qviding. Tror faktiskt aldrig det hänt innan, att fyra bröder spelat i Blåvitt samtidigt, så det är kul.
Din spelstil, dina styrkor som spelare, samt de positioner du passar att spela på… Vad säger du?
Mina styrkor som fotbollspelare är framför allt min teknik och spelförståelse. Sen är jag ganska bra på att sätta dit bollen i mål. Jag kan spela på i stort sett alla positioner som är offensivt lagda. Yttermittfältare, släpande anfallare, offensiv mitt. Som sagt, så är jag offensivt lagd i min spelstil.
Om vi låter oss blicka framåt. Dina personliga mål den närmaste tiden, hur ser de ut?
Mitt primära mål nu är att ta en startplats i ÖIS och utveckla så mycket jag kan.
Låter fint det. Sen när du är som absolut bäst, då kommer du hem. Deal?
Deal!
Något att tillägga?
Inget jag kommer på just nu.
Kan det vara ett gott tecken?
Absolut.
Stort tack Sebastian och lycka till framöver.
Tack själv.

Som ett förtydligande kan läggas till följande information om det A-lagskontrakt som nu skrivits med IFK Göteborg. Kontraktet för Sebastian Ohlsson löper på ett år. Låneavtalet sträcker sig i sin tur under hela kontraktstiden, men kan brytas av IFK Göteborg innan april, eller senast innan sommaren 2013.

Ett svar till “Intervju med Blåvitts nyaste A-lagsspelare Sebastian Ohlsson

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Ping: Sportchef Håkan Mild kommenterar Sebastian Ohlssons A-lagskontrakt med IFK Göteborg « Guld Alex – Blue & White all over

Kommentera

