P-16 landslaget: Blåvitts Martin ”Marre” Zanjanchi om lägret på Bosön   Leave a comment

Tre spelare från IFK Göteborgs U-17/19 lag är uttagna till årets landslagsläger för P16, förlagt på Bosön, utanför Stockholm mellan 29 november och 2 december. Förutom mittback Patrik Dyrestam och mittfältare Gustav Engvall, är mittfältare Martin Zanjanchi med i den trupp på runt 70 spelare, som nu tagits ut av förbundskapten Roland Larsson.

Därmed läge att ta sig ett snack med Martin ”Marre” Manjanchi om – årets intensivaste landslagsläger, start redan på torsdag.

”Marre” är det ditt nya smeknamn eller?
– Haha. Ja, Marre är ett smeknamn som kommit nu på senare tid, så det går bra att kalla mig för det.

Ok, Marre… Kallad till landslagsläger med P16, som en av tre spelare från Blåvitt. Vad säger du?
– Alltid kul att bli kallad och naturligtvis känns det bra. Känns som ett kvitto på att man haft en god säsong bakom sig. Jag kommer göra allt som står i min makt för att behålla platsen som jag fått och som jag kämpat för.

Berätta gärna för de läsare som inte är så bekanta med Bosön-lägret, vad som väntar dig och laget när ni anländer på torsdag.
– En dag på Bosön är alltid fullspäckad. Det finns knappt någon fritid. När man kommer fram blir man uppdelade i fyra olika grupper. A1, A2, B1 och B2. När till exempel A1 och A2 har träning har B1 och B2 teori , så det är alltid fullt upp. Sen utöver träning och teori ska man hinna med individuella samtal, äta och vila. Det är väl i princip det vi gör på Böson, haha. Tränar, teori, vilar. Det är fullt upp.

Du nämner att du ska göra ”allt som står i din makt” för att behålla din plats i laget. Vilken eller vilka positioner tror du kan bli aktuella för dig?
– Tidigare läger har jag kört som höger yttermittfältare, så jag tror nog det är den positionen jag kommer hamna på nu med.

Några av de andra ”offensiva” spelarna, kallade till lägret som du har koll på, eller är nyfiken på att spana in?
-Jag har nästan koll på alla spelare som är kallade till lägret, då det i princip är samma gubbar som tidigare. Men skulle vilja framhålla min gamla lagkamrat i Hisingsbacka, Carlos Strandberg som nu mera spelar i BK Häcken. Grym lirare som nu för första gången är uttagen till ett landslagsläger. Önskar honom all lycka till!

Ok, så det blir ni som slaggar ihop under lägret, eller tränger du ihop dig med Dyre och Gustav?
– Jag kommer försöka hålla ihop med alla, men Dyre och Gurra har ju även de varit på landslagsläger tidigare, så de vet hur det fungerar. Jag kommer i stort sett försöka få in Carlos med oss så han också kan ”komma in i gänget”, om man säger så.

Du Marre, när jag ändå har dig på tråden… Hur ser dina mål ut inför kommande säsong med Blåvitt?
– Mina mål inför kommande säsong är träning och spel med U-19. Fick ett tråkigt besked om att jag inte kommer bli uppflyttad, så några andra mål än de här två ser jag inte just nu. Det är fullt fokus på det som gäller.

Gott. Bara att kämpa! Något att tillägga innan jag släpper dig för den här gången?
-Nej, inget speciellt. Tack så mycket! Ha det gott.

Detsamma. Kör hårt och lycka till.
– Tack!
 

Att notera: Som upptakt till det andra landslägret på Bosön – P17 lagets läger (6-9 december), intervjuas i helgen en av fem kallade spelare från IFK Göteborgs U-19 lag. Anfallare Christopher Norme´n ger dig i god tid svar på allt värt att veta om kommande landslagsläger.

 

Kommentera

