Breaking! Intervju med Ragnar Sigurdsson, som besöker Gamla Ullevi idag   Leave a comment

image

Ragnar är i stan… igen. Foto: Fredrik Aremyr/Änglarna.

Parkerad i spelaringången på Gamla Ullevi möter jag för andra gången på några månader ex-ängeln Ragnar Sigurdsson.

Lugn, glad och tillmötesgående, som alltid.

Ragnar har en ledig dag och tar sig till Gamla Ullevi för att uppleva matchen mot Elfsborg.
– Ja, jag körde ned, eller upp (skratt) på några timmar. Jag har sagt att jag ska se en match i år och när vi nu hade ledigt, så var det perfekt.

Ragnar som passar på att se match på Levande Sittplats, samtidigt som tjöt dras av i omklädningsrummet innan match. Bland annat med gamla spelarkompisen Mattias Bjärsmyr.
– Jag träffade Bjärs direkt. Kul att träffas, då det var riktigt längesen sist.

När Ragnar var i Göteborg senast var det med Islands landslag.
– Ja, vi sågs ju då. Men det verkar som att alla är riktigt nere här. Tufft läge för laget, helt klart.

Men Ragnar har bot att ge alla oroliga blåvita.
– Vi vinner idag. Vi vinner alltid mot Elfsborg hemma.

Ett leende, en handskakning. Tripp till LS. Inmarsch och match.

Ragnar lever i allra högsta grad.

Kommentera

