Tobias Sana i holländsk media efter dagens ligadebut i Ajax   Leave a comment

Tobias Sana uttalar sig efter dagens två mål mot NEC Nijmegen inför holländsk media. Ajax supportersite Ajax1.nl rapporterar följande under kvällen:

”Även om Ajax hittills i sommar förstärkt ytterst lite, verkar ett köp kunna bli en framtida publikfavorit. Tobias Sana bjöd under söndag eftermiddag på en rejäl omgång mot NEC Nijmegen. Vänsteryttern spelade hela matchen, gjorde två mål och blev därefter vald till matchens bästa spelare.

Sana uppger för Eredivisie Live att han känner sig mycket bekväm i Amsterdam. ”Jag är omgiven av toppspelare och har möjligheter att visa mina kunskaper och utveckla dem vidare.”

Sana karakteriserar sig själv som en yttermittfältare som gillar att snurra upp sin motståndare och därefter ta en rejäl löpning ut efter kanten. ”Tränaren har lärt mig att förutom att bara gå efter kanten, där det ofta är trångt, snabba på ordentligt och använda min fulla potential.”

Tobias Sana kommenterar också sina två mål för Ajax. ”När jag såg målvakten komma ut beslutade jag mig för att få bollen över honom och lyckligtvis gick det bra.” Om sitt första mål, medger Sana uppriktigt: ”Min mottagning var dålig, så jag tänkte att jag redan förstört chansen.”

För tränare Frank De Boer är det som nämns, bara det ena av svenskens karaktäristiska egenskaper. ”Tobias är redan långt framme innan bollen ens är nära. Han är mycket aktiv och har näsa för spel på gränsen till offsidelägen.”

Kommentera

