Vinst i U-19 derbyt mot ÖIS. En av dagens gästspelare är Anton Dahlgren.   Leave a comment

image

Maj 2012. Anton Dahlgren, åter i gång, efter en lång tids skada. Foto: Olof Björkman, Fotbollsfoto.com

IFK Göteborg vinner kvällens U-19 derby mot ÖIS. 1-0 blir slutresultat. Bragi Bergson trycker in matchens enda mål på straff.

En av de U-17 spelare som för dagen tar plats på IFKs bänk är mittfältare Anton Dahlgren. En längre tids skada har bidragit till att ett “kliv tillbaka” varit nödvändigt, det ytterst för en återgång till tidigare standard. Speltid efter skadan har varit knapp, men träningsnivå och matchsug just nu är som sig bör – på absolut topp.

Du fick ett inhopp i kvällens match Anton. Vad säger du?
– Det var väldigt roligt. Inte så lång tid men kändes helt okej.Jag var löpsugen och är nu ännu mera sugen för spel på söndag.

Låter fint. Just tät matchning passar dig fint nu, eller?
– Passar mig mer än fint. Jag behöver all matchning jag kan få!

Förresten, vad var din position idag?
– Högermitt.

Matchen som sådan, vad tycker du?
– ÖIS var lite hetare i andra halvlek men det var inget särskilt spel från något av lagen. Efter målet var det stabilt vad jag såg.

En viktig vinst för laget om slutspel ska nås, vad jag förstått. Blir det mer spel i U-19 framöver tror du?
– Inte så mycket koll, men Jens sa att den var viktig. Jag har inte hört något, men jag hoppas på det för jag vet att jag kan prestera.

Gott att höra Anton. Lycka till med det och full fart i U-17 matchen på söndag.
– Tack så mycket.

Kommentera

