Blåvitts anfallare Martin Johansson Zanjanchi efter dagens vinst i Pojkallsvenskan   Leave a comment

image

Martin under Gothia Cup. Här på Valhalla IP, i en match mot BP. Foto: Guld Alex

Martin Johansson Zanjanchi intervjuades på Guld Alex-bloggen inför årets Tipselit Trophy-turnering i Gothia Cup. Då som inkörd vänsterytter i Blåvitts U-17 lag. Under Gothia Cup prövad som anfallare, något som skulle visa sig bära frukt. I dagens match mot Lärje/Angereds IF är det återigen i anfallet som Martin återfinns. Det ska återigen visa sig ge positiv effekt, för både lag och spelaren i fråga.

Det är också en mycket nöjd blåvit kille, som svarar på frågor om dagens vinstmatch.

Grattis till vinsten Martin. Vad säger du om matchen som sådan?
– Stundtals spelar vi bra fotboll! Vi pratade innan matchen om att inte gå in i deras ”fällor” och klarade det bra, tycker jag. Sen kanske inte resultatet speglar matchen i sig, men fotboll går ju ut på att göra mål.

Din egen insats i dagens match, vad tycker du om den?
– Det gick helt ok för mig idag. Gör ett mål och en assist och det är väl det som är en anfallares jobb. Kändes skönt att lira tillsammans med Billhall, han vet vad han sysslar med om man säger så!

Om jag säger – Du ska spela på topp Martin, inget annat. Vad säger du då?
– Jag vet faktiskt inte vilken position som är bäst för mig. Från en början är jag innermitt, men när jag kom till Blåvitt har jag fått spela som yttermitt. För mig spelar det ingen roll vilken position jag spelar på. Bara jag får spela är jag nöjd.

Gott. Återigen ett stort grattis till vinsten
– Tack tack.

Läs mer om Martin här:  ”Inför Gothia Cup Tipselit Trophy – Intervju med Blåvitts Martin Johansson Zanjanchi”  https://guldalex.wordpress.com/2012/07/13/infor-gothia-cup-tipselit-trophy-intervju-med-blavitts-martin-johansson-zanjanchi/

Kommentera

