Revanschlusta blev till storvinst för Blåvitts U-17 gäng   Leave a comment

image

Hemmamatch i Pojkallsvenskans tredje omgång. Finfint väder och revanschläge mot ytterligare ett 08-lag. Den här gången mot Hammarby IF. Förlust mot Djurgårdens IF i förra omgången, något som inte fick upprepas idag. Istället en tätad defensiv och fullt tryck framåt från första spelminut. Resultatet då?

Jodå, planen gick hem och det till full belåtenhet. 2-0 till Blåvitt efter endast 24 minuters spel, skulle till slut bli hela 4-2.

IFK Göteborgs tränare Eijlert Björkman, kommenterar och summerar match och mål:

– Vinst 4-2 (2-0). Mycket bra första halvlek och delar av andra. Grabbarna gör det bra. Försvarar bra och hugger sedan.

1-0 Tania Faiqe (Assist Billhall Tati) 6 min.
2-0 Sebastian Hedlund (Assist Jesper Andersson) 24 min.
2-1 53 min.
3-1 Sebastian Hedlund (Assist Billhall Tati) 61 min.
3-2 67 min.
4-2 Patrik Karlsson Lagermyr (Assist Sebastian Hedlund) 70 min.

Hammarby drabbades i mitten av andra halvlek av en utvisning. Blåvitt hade efter det bud på fler mål, men av det blev inget. Men kontroll över ledningen uppehölls matchen ut, något som även spelare gladdes åt.

IFK Göteborgs Martin Johansson Zanjanchi, för dagen mittfältare, ger direkt efter genomförd match, sin syn på lagets insats:

– Jättebra genomförd match. Vi håller oss till matchplanen till största del av matchen. Spelade mycket bättre idag än mot Djurgården!

Tre poäng till Blåvitt. Ligger fint i mun, inte sant!

Kommentera

