Tobias Sana efter sitt drömmål   1 comment

image

I 88e minuten punkterar Tobias Sana dagens match på Valhalla. Genrepet inför årets Allsvenska, mot gamla cupspöket Falkenbergs FF är ingen överkörning, inte heller en sollid insats kantad av finlir, men när Tobias Sana efter sent inhopp, dundrar fram på vänstern, rycker till och måttar avslut, då står tiden stilla, om än bara för några ynka sekunder. Bollen når precis insidan av borte burgaveln och det rasslar till i nätet, så det hõrs ända upp till sittplats. Mycket vackert och välförtjänt. Tobias Sana har letat och letat, trixat och prövat, utan utdelning. Nu kom allt att stämma, till fullo. Det går inte att ta miste på den glädje, men samtidigt lättnad som präglar den blanksvettiga spelare som med hårt handslag, flåsande stannar till för att yppa några ord om sitt 3-1 mål. Försäsongens sista, men förhoppningsvis endast det första av många fler, när nu allvaret kopplar på – Om bara en vecka.

Grattis till målet. Fantastiskt snyggt, måste jag säga.
Ahh, tack så mycket.
Ge oss din syn på målet Tobias.
Jag kommer helt rätt den här gången. Jag försöker komma förbi och vara steget före. Jag gör så här…
Här går Tobias ned på huk. Han visar och förklarar högljutt, till kvardröjande publiks nyfikna blickar, hur han trycker till steget för att få extra fart. Han reser sig sen upp, torkar svetten ur pannan och fortsätter…
Nej, sen trycker jag mig bara förbi vetu. Jag har tränat mycket på det avslutet på senare tid och idag föll allt på plats. Oerhört skönt kan jag säga.
Så avslutet var en inövad variant, menar du?
Ja, absolut. Jag vet att jag kan få allt att stämma om bara steget blir det rätta och idag gick det precis som jag ville.
Härligt. Och efter målet blev du trampad på hälen, eller kanske straffad… Hann killen inte med eller?
Nah, det kan bli så där ibland, haha.

Ett svar till “Tobias Sana efter sitt drömmål

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Sana visar styrkan med årets Blåvitt. Bänken är grym framåt så vid skador/avstängningar/byten mm. blir det ingen stor skillnad.

Kommentera

